Introductie en weekend :)

Allereerst, iedereen bedankt voor de leuke (en soms onverwachte

Cool
) reacties, ik vind het erg leuk iets van jullie te horen!

De tijd vliegt hier, dit was week één al! Het gaat behoorlijk snel moet ik zeggen, vakken volgen, mensen ontmoeten, de stad leren kennen. Ik ben ondertussen omgedoopt tot Martin, Hank werd niet geaccepteerd helaas. Ik merk dat het wel behoorlijk vermoeiend is allemaal, maar super leuk!

New Orleans is echt heel mooi, de straat waar ik aan woon heeft heel veel mooie oude huizen en ik woon vlak bij een heel groot mooi park. De natuur is hier heel anders, alles doet hier al wat tropisch aan. Zo ook de temperaturen en stortbuien, mijn paraplu en zonnebril hebben al een vaste plaats naast elkaar in mijn rugzak. Mijn kamer zelf is wel oké (maar kan natuurlijk niet tippen aan ons mooie huisje aan de Dr. Schaepmanstraat), het is allemaal klein en best oud maar het uitzicht maakt veel goed, voor de deur van onze appartementen staan de palmbomen op een rijtje :) Mijn Spaanse roommate Marc (en eigenlijk iedereen waar ik mee woon), is heel relax. We hebben al veel samen gedaan, dus dat komt wel goed! We wonen nu met z’n achten, twee jongens uit Spanje en de rest komt uit verschillende staten van Amerika. En één zingt Duitse opera, heel grappig. Dus dat is een mooie mix! Iedereen die ik ontmoet is sowieso heel aardig en behulpzaam, heb al zoveel leuke mensen ontmoet dat ik nooit eenzaam hoef te zijn! Gisteren heb ik ook mijn “buddy” Bailey ontmoet, ze is erg aardig en wil me graag de stad laten zien. En aangezien zij het volgende semester naar Nijmegen komt, kan ik haar daar wegwijs maken!

Ik heb deze week flink wat vakken gevolgd om te kijken welke ik uiteindelijk echt ga volgen, en dat is het volgende lijstje geworden:

Jazz in American Culture; de geschiedenis van de jazz, recht vanuit haar geboorteplaats, gegeven door een door de wol geverfde jazzmuzikant die schitterende verhalen vertelt over optredens in 1971 in Las Vegas. En af en toe afdwaalt inoverpeinzingen over liefde en het leven :) Verder volg ik nu The sixties, Introduction to Spanish en Film and the art of literary adaptation. Vooral dat laatste vak vind ik ontzettend interessant, we bekijken het hele proces van boek naar film en de manier waarop je van woord naar beeld gaat. Goed voor zowel m’n boek- als filmkennis! Ik heb er echt zin in, de docenten, de medestudenten en de hele atmosfeer van New Orleans, ik raak zowat geinspireerd!

Voor iedereen die me wil bereiken, mijn Amerikaanse nummer is +1 504 6169 759.

En m'n volledige adres is:
Martijn Snelders
Cabra Hall 303B, Broadway Campus
Loyola University
New Orleans, LA 70118

Tot snel allemaal!

Reacties

Reacties

Hannah

Hey!
Het klinkt allemaal echt super tof! Ik hoop dat het zo cool blijft en dat je kunt genieten van je tijd in Amerika :)

x han

Judith Smits

Super om te lezen! Hoe is het culinaire leven in the US?

Frederieke

Hey,

Het klinkt echt super daar! Krijg er helemaal zin in om er naar toe te gaan ;). Geniet ervan!

Groetjes

Anny en Henk

Hoi Martijn,

Goed om te horen dat je 't daar erg naar je zin hebt, we hadden overigens niet anders verwacht.Hoe is 't eten daar, Rik komt altijd kilo's aan als hij waar dan ook in Amerika werkt.
Volgens hem is dat omdat er nauwelijks normaal (lees calorie-arm) eten te krijgen is.Leuke foto's trouwens.
Martijn geniet er maar van.
groetjes uit Wintelre

Eline

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Nu al benieuwd naar je volgende verhalen :D xxx

frank wilgers

sjonge,sjonge martin.

heel indrukwekkend geniet ervan dat was 1 week en hoe snel?

groeten van frank en ria
ohja ome en tante

Lotta

Hey man your blog actually makes sense when I put it through Google Translate - I've tried that couple of times with my blog but just some seriously dada shit comes out. Probably Dutch is a bit closer to English :)

So you have a stalker now! :D

Martine

Hihi ik vind Bailey zo'n leuke naam. ^^

Ben vandaag even al je blogs aan het teruglezen (dat merk je wel aan de reacties), want daar heb ik nog weinig tijd voor gehad... Maar ik merk wel dat je het onwijs naar je zin hebt! Smokkel een aligator voor me mee als je terug komt, ik wil er een. (A)

x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!